Fraskriver seg alt ansvar dersom du skulle føle deg truffet... det er bare å la være å stå i veien.

mandag 1. februar 2010

om TIDE.

Henriette oversetter: Lise er drittlei de sjåførene som regjerer i dag!
Og vi søker enda mer ubrukelige klovner, du trenger ikke en gang kunne kjøre buss.
Send TILBAKESTÅENDE på SMS til 666
                                                    

     For de av dere som ikke vet hva Tide er, så er det et transportmiddelselskap. På fritiden liker de å kødde med folk, fordi de ved å være det eneste kollektive transporttilbudet innad i Bergen, får en slags maktfølelse. Dersom en har mulighet for det, anbefales det på det varmeste å for alt i verden unngå å forflytte seg via Tide's tjenester (f.eks ved foretrekkelige metoder som gå, sykle evt. ta selvmord så du slipper å dra dit du skal). Førerene av disse transportmidlene må gjennom en sadist-test før de blir ansatt, slik at de på best mulig måte kan torturere og irritere kundene sine. Tide har ÈN positiv egenskap, og denne reklamerer de for alt de kan. Det er at de er relativt mijøvennlige, siden de stabler våte, illeluktende mennesker oppå hverandre i bussene, for å transportere flest mulig med minst mulig utslipp. Videre er det lite positivt å si om Tide.
    Nå sitter jeg og blogger mens jeg burde vært på trening. Hvorfor? Fordi jeg satt i 40 minutter på busstoppet, i snøen, i kulden, fly forbanna. Det er på et sånt tidspunkt at ALT irriterer meg. Denne maktfølelsen Tide har, blir et faktum. De har makten over hvorvidt jeg kommer meg på trening eller ikke. Jeg tok meg selv i tenke ting som "Hvorfor i Helvete har den jævla taxien en fuckings hestesko hengt på foran? Det så helt forpult jalla ut" Eller "Ja, du kunne ikke sprayet LITT mer Spar Kjøp parfyme på deg, sånn at du var helt sikker på at alle luktet at du kom, yuuuuk. Jævla drittkjerring." (Det blir mye banning i slike situasjoner, beklager det). Etter at 5 busser har passert - ingen av de som hjelper meg noe særlig -, 40 minutter er gått, og jeg for lengst har innsett at jeg ikke rekker trening, tar jeg bagen min og går.
      Og ringer Tide. Etter å ha hørt 569, 7 alternativer om trykk 4 for ditt og trykk 98 for datt kommer jeg endelig til et menneske i andre enden. Dette mennesket kan naturligvis ikke noe for at jeg ikke kommer meg på trening, men det driter jeg loddrett i. Han får høre det likevel, før han setter meg over til de som har oversikt over bussene. Han som har oversikt, ringer han som kjører bussen jeg skulle sittet på, og jeg overhører samtalen. Bussen har havarert, uten å sende noen ekstra buss. Hadde jeg visst dette LITT før, hadde jeg bestilt pengebil og sendt regningen til Tide, men nå er det naturligvis for sent uansett.
      Den vakre dagen jeg får lappen skal jeg for en hver pris unngå å kjøre med Tide, og forurense alt jeg bare klarer sånn at de kanskje skjerper tilbudene sine for de som da fortsatt er avhengig av dem. Kanskje jeg skal kjøpe bil og sende regningen til Tide?
     Nå er jeg muligens litt hissig av meg, men jeg tviler på jeg er den eneste som har vist fingeren til en bussjåfør som kjører forbi AKKURAT idet du når den ved busstoppet, eller bannet til de i telefonen. Har du hatt en negativ Tide-opplevelse? Ikke hold det inni deg, la de få høre det for alt det er verdt. De fortjener det.
      Jævla maktsugne hverdagsknusere. Som om mandag var favorittdagen i utgangspunktet.

9 kommentarer:

  1. gjett hvem som må ta den elskede 31- bussen hjem fra skolen hver dag da! er ikke få ganger mamma har fått høre det i telefonen en time etter skoleslutt når hun spør hvor jeg er:)

    Brede H.
    PS, treningen EIDE:D:D

    SvarSlett
  2. Det fortjener du, fuck deg!! trengte IKKE å høre hvor bra den var. PSH :(

    SvarSlett
  3. Ble nesten glad for at jeg bruker Skyss der, men har man prøvd Skyss blir man ikke glad. Definitivt!
    Hordalands kollektivtilbud er like ubrukelig som en fisk som har lagt i frysen de siste 4 årene. Du vet den er der et sted, men vil gjøre det du kan for å holde deg unna!

    SvarSlett
  4. Jeg kunne ikke tenke meg en bedre sammenligning med Tide enn en 4 år gammel fisk :) du har forstått det morgis, skyss tide midt i rævhålet.

    SvarSlett
  5. Du er min hverdagshelt. Just saying.

    SvarSlett
  6. har du sendt blogg linken til tide ;)

    SvarSlett
  7. Hehe, du er min Amalie. Just replying. Nei, men det var neimen ingen dum Idè Lise! Legger det til vurdering.

    SvarSlett
  8. Jeg stemmer for forslaget. Styremedlem 02 har talt. Status: vurdert

    SvarSlett