Fraskriver seg alt ansvar dersom du skulle føle deg truffet... det er bare å la være å stå i veien.

torsdag 7. april 2011

Poke

Poke most commonly refers to the action of tapping and/or softly jabbing an object or person using a finger, stick, or similar object etc.



På dager med lite å gjøre på er det kjekt å poke synes jeg. Det gir livet mitt mening å kunne gi et knippe utvalgte venner en virituell dult i skulderen. Men så regnet jeg på det, og hvis jeg skulle poke alle "vennene" mine på Facebook hver dag, ville det tatt 25 minutter av dagen min (sett at det tar ca 2 sekunder å poke hver av de med to klikk). Jeg ville bruk 9 125 minutter i året, som tilsvarer ca 152 timer, eller 6,3 dager om du vil. Hvis jeg hadde gjort dette hver dag hvert år til jeg ble 80 (sett at antall Facebookvenner var stabilt), ville jeg brukt 378 dager av livet mitt på å poke. Og tanken på å ligge på dødsleiet og tenke gjennom hva jeg har benyttet livet mitt til, og måtte leve med at et helt år av det gikk med på å poke, ble bare litt for trist for min del. Så jeg lot være å dra det lengre. 

Poking blir også sett på som Facebook-flørting. "Enough with the poking, let's just have sex already" heter en lengre artikkel jeg leste, som inneholdt årsaker til at poking var flørting, og det var å gi falske forhåpninger å poke noen du ikke ville ha sex med. Eller å poke noen du aldri hadde pratet med var ekkelt og stalker-like. Men hvis flørting skal utdateres med å trykke på en knapp på pc-skjermen, så legger jeg opp. At folk velger å finne sitt livs kjærlighet på sukker.no er helt i orden for meg, men jeg ser ikke for meg at særlig mange jenter blir sjarmert ut av trusa av en notification på Facebook. 

Tilbake til serie-pokingen min. Hadde jeg jobbet i stedet for å poke, hadde jeg på samme tid greid å tjene 4,7 millioner kroner med en timelønn på skarve 130 kroner. Jeg hadde altså tapt 4,7 millioner kroner på å bruke 25 minutter av dagen min i 60 år på å poke. Tenk på det neste gang det klør i pokeknappen. Eller på at du kanskje har skrevet under på en godt dekorert kontrakt på å ha sex med vedkommende, uten å vite det selv en gang.

3 kommentarer:

  1. mener du dette?? Jeg som trodde det var noe spesielt på gang da du poket meg :'( Du knuser hjertet mitt.. knuser det...
    mvh snart ikke eksisterende Janette :'(

    SvarSlett
  2. Utenom deg da så klart! Men du er spesiell, ikke helt som alle andre.

    SvarSlett
  3. heheheh, velger å tolke det på en positiv måte!

    SvarSlett