Fraskriver seg alt ansvar dersom du skulle føle deg truffet... det er bare å la være å stå i veien.

mandag 30. november 2009

Hei, jeg har kommunefarget hår.


På samtlige røykpakker står det ting som "Smoking kills", "Smoking damage you and the people around you" eller "Smoking is bad for your health". På snusboksene er de litt mer moderate, da sannheten rundt hvorvidt det er noe særlig skadelig ikke er helt klar, der står det gjerne at "Denne tobakksvaren kan være helseskadelig" osv, osv. Welcome to last century. Finnes det noen som ikke vet at røyking er skadelig? Er det egentlig noen som har nytte av disse små notisene som står på hver eneste pakke i butikken? Tvilsomt.
Det er derimot en rekke andre ting jeg kan nevne som burde hatt slike beskjeder på seg. Alkohol for eksempel. På en hver enhet med alkoholinnhold burde det stått en liten lapp med en beskjed som; "Konsumering av dette kan føre til dansing på bordet", eller "Alkohol fører til særdeles usjarmerende oppførsel og snøvling". På Freia sine 200 grams sjokoladeplater kunne det gjerne stått at "Denne sukkerholdige fettklumpen fører til uønskede utvidelser av fasong, og er særdeles avhengighetsdannende". Ja, det er mange ting som det burde vært klistret en avskrekkende notis på, og hårfarger i butikken er absolutt en av de. Jeg syns at norges klistremerkeforbund straks bør starte produksjonen av merker med innskriftene; "Bruk av denne hårfargen fører til ujevn og grålig farge", "Hjemmefarging av hår er ikke anbefalt, og fargen på pakken er laget i photoshop" og "Do not, I repeat - do not try this at home".
Etter å ha fått et lite innfall om at det er på tide å gjøre noe med håret nå som det nærmer seg jul og alt, gikk Ingvild og jeg til innkjøp av noe som skulle bli en fin blanding av gyllen, mørk blond med noe lysere striper i. Etter timer på badet ser jeg meg i speilet og tenker "Herrejesus, drep meg nå." Gyllen, mørk blond med noe lysere striper i lignet svært mye mer på grålig, kommunefarget med noe grønnskjær. Etter flere dårlige erfaringer, noen få gode, så burde jeg jo forstå at slikt skal etterlates til eksperter. Så med 269,- svært bortkastede kroner, mye strev og tid vil jeg si at jeg har lært til slutt. Frisører farger hår, punktum. Det blir nok en tur til en sånn en av de nærmeste dagene.

2 kommentarer:

  1. haha. Du lærte en lekse i vertfall; hår er en profesjon - ikke noe hvermannsen kan drive på med hjemme på egenhånd.

    SvarSlett
  2. stemmer det! men tror jeg sender en sint mail til Schwatzkopf anyroad. så enorm forskjell fra "slik kommer du til å se ut" til "slik kommer du FAKTISK til å se ut" er uakseptabelt.

    SvarSlett