Fraskriver seg alt ansvar dersom du skulle føle deg truffet... det er bare å la være å stå i veien.

tirsdag 1. februar 2011

også skitur da

Akkurat idét jeg ble venner med lærerne igjen (selv om jeg tviler på at de visste vi var uvenner), kristenbarna fra Impsvulst forlot området, og livet så ut til å svinge mot lysere tider, skal vi på skitur. Ikke bare én dag, men tre. Og ikke bare sove i hytte, men også i telt. Og ikke bare alene, men vi er tvunget til å leke med UiS-barna. Så nå som jeg akkurat har greid å vende meg til de menneskene i klassen, så må jeg late som jeg liker en hel gjeng til. Dette innebærer så klart også at vi må bære tunge drittsekker (tog du an), og verst av alt; vi må pakke de selv. De gangene jeg pakker, så innebærer det som regel å stå å stirre tomt inn i klesskapet - litt på samme måte som jeg gjør i kjøleskapet når jeg ikke egentlig er sulten - strekke armene frem, og trekke tre bukser, fire gensre og ti topper for mye, og ikkeno undertøy. Deretter to flere par med sko enn antall dager jeg skal være vekke, og all sminke/dilldall jeg finner på badet. Ferdig. Desverre passer det seg ikke sånn når sekken er 60 liter, og det er ryggen min som må slite. Møkkatur. Best for Uis freakshowsene at de har jäger med. I tillegg så glemte jeg jo så klart småvesentlige ingredienser for skitur hjemme, så jeg måtte sløse penger på feller, gamasjer og skismørning. Hvor artig jeg synes det var? Omtrent like artig som å feste to statoilburgere mellom skinkene og springe naken gjennom en løvepark.

Det er jo klart at jeg må pynte meg for snøen, så nå har roomie Ingvild stripet håret mitt enda lysere, sånn at jeg er penest på fjellet. 


Pickaboo. 

Ikke ønsk meg god tur, for det hjelper ikke uansett. 

Helt til slutt vil jeg anbefale deg og ta turen innom Espen sitt (nye) bloggprosjekt; bartebloggen. Konseptet er mitt, med et daglig bilde av barten som skal gro på hans overleppe. Espen er over gjennomsnittet ok til medmenneske å være.


1 kommentar:

  1. Skitt tur! Eller gjelder det bare ved fisketurer?

    SvarSlett