Fraskriver seg alt ansvar dersom du skulle føle deg truffet... det er bare å la være å stå i veien.

mandag 6. september 2010

begynnelsen av livet på Solborg

Jeg har lagt bloggingen på is den siste stunden. Kanskje fordi jeg ikke har hatt noe vetigt å skrive om, kanskje fordi jeg ble litt lei, kanskje fordi det føles rimelig meningsløst å skrive om det egentlig ganske forvirrede tankene mine om ting, hvem vet? Uansett tenkte jeg nok som godeste Schwarzenegger, og ja, I'm back.

Nå er det nok i hovedsak livet på Solborg Folkehøgskole her i Stavanger jeg kommer til å skrive om. Hvordan jeg klarer meg, om jeg får noen venner eller blir sittende med boken min alene på rommet, om jeg klarer å henge med de andre i aktivitetene eller om jeg blir et mobbet folkehøgskolebarn. Uansett så blir det nok et spennende år, og nå tenkte jeg å skrive om hva som har skjedd så langt.

Rommet vi bor på er egentlig ganske fantastisk. Vi var noen av få heldige som fikk bo i den nyopppussede delen, og vi har det egentlig ganske smood her det fancy rommet vårt. Det frister til og med å holde det ryddig så det ser så bra ut som det kan.
utsikt fra sengen min.


Folkehøgskole og gamlehjem går mye for det samme. Man står essetidlig opp og spiser felles frokost, og middagene blir servert 14:45. Men maten er det bare gode ord om, den er awezum. Forskjellen er at det er action jackson hele tiden, og litt barne- / dyrehage av og til. Linjen jeg går på heter Adventure, og hva vi skal gjøre ligger i navnet. Noe av det første vi gjorde, var at vi i går sammen med hele skolen gikk turen opp til Prekestolen, og FOR en fin tur! Bra vær, artige mennesker og masse innestående energi i kroppen blir bra. Utsikten var upåklagelig, og det samme var følelsen av å sitte på kanten og dingle med beina. Nå kan jeg ikke fatte og begripe at det er lov, for det skal liksom fint lite til å dette ned der og rett i havet. Da dør man liksom.
Søster fikk være med.

Se ut som en mann mens du hopper.


Tærene utfor!


I dag har vi hatt første "ordentlige" dag med linjen. Dødskjekt. Halve gjengen var å klatret, så det er klart at vi andre gleder oss veldig til det er vår tur. Vi ble delt opp i grupper, fikk hver vår konvolutt med 150,- kr og beskjed om å kjøpe et kart for det og hva det kartet måtte inneholde, dette på tid. Så da hev vi oss på syklene og avgårde kåre og inn på Stavanger Turistforening, og tilbake på en 45 minutter. Deretter mye teori om kartlesing og planlegge turen vi skal på om en stund, før vi gikk ut i finværet og spilte beachvolley en timestid, artig! Nå har vi spist middag og dusjet, og skal ta en liten tur på Kvadrat og se om vi kommer på noe vi "trenger".

4 kommentarer:

  1. JEG OG VIL PÅ ADVENTURE! Regner med at det ikke er den billigste linjen å gå på? Skal bli morsomt å følge med på bloggen din og se hva dere driver med;) klem Thea Holsten

    SvarSlett
  2. Wiii! Dette skal bli gøy å se hvor mye du klarer/orker å skrive fremover :D Gleder meg tl å lese hva du fordriver tiden med i den ekle lille byen litt lenger sør ! :D Kos deg masse og HAVE FUN!!!! :)

    SvarSlett
  3. Gleder meg til å følge bloggen diin!! Husk, du er på folkehøyskole for meg også. Jeg studerer litt for deg og du har det sabla digg for meg. Det er slik soulmate-telepatien fungerer. Make sure it's awesome ;)Kos deg masse, post masse bilder og send postkort hjem til meg etter hvert som du reiser fantastiske plasser ;D

    -Xoxo

    SvarSlett
  4. Den er nok ikke noe dyrere enn andre linjer, og lån og stipend dekker det meste :)
    så kjekt å høre at dere der hjemme vil følge med, skal prøve å oppdatere hver gang vi har gjort noe nevneverdig :)
    Amalie, hvis du blir smart for meg, så skal jeg LOVE å ha det gøy for deg her i denne ekle byen litt lengre sør! :D

    SvarSlett