Fraskriver seg alt ansvar dersom du skulle føle deg truffet... det er bare å la være å stå i veien.

søndag 12. september 2010

en fredag

Lørdag 11.09.2010


Enda en dag uten tegn til internett i sikte, og jeg begynner sakte, men sikkert å gi opp. Likevel skriver jeg, med et aldri så lite håp om internett i enden av tunellen. Nå er klokken 08:33 og det er lørdag. Jeg er våken fordi vi trodde kanskje det var frokost kvart på, men det er ikke før 9. Så har litt tid å slå i hjel. For her på Solborg er ikke lørdag noe hviledag, og den skal slettes ikke holdes hellig. I går var en bra dag, som vanlig. Vi hadde mye fag til ettertanke i begynnelsen av dagen, med tro og liv, blikk mot verden og klassens time. Etter dette var det tid for gym, der jeg hadde satt meg opp på treningsstudio. Da jeg fant ut at det ville koste 2400,- for 10 måneder tenkte jeg, “Nei, det passer ikke inn i skolebudsjettet mitt, så det skal jeg takke pent nei til. Men en prøvetime skader da ikke.” Siden jeg er et svakt menneske og lar meg lett facsinere, var jeg selvsakt frelst av dette moderne og stilige studioet med Zumba og bodybuildere som gikk rundt og smilte og hjalp til. Dessuten er det ikke vanskelig å overbevise seg selv om hvorfor det er vel verdt pengene å melde seg inn, spesielt siden vi fikk tilbud. Så det blir fitness på meg fremover, woot woot! 

Etter å ha sovet en velfortjent 3 timers middagslur var det kvelds og Elevkveld. Lærerne sto for underholdningen, for å gi oss litt inspirasjon til det er våres tur. Eh, inspirasjon? Ingen vil vel følge opp etter det der. Jeg, og de fleste andre gapskrattet, sang for full hals og klappet så det svei i hendene. Skulle tro de var entertainere som tok seg til takke med lærerjobben, det var skambra! Etter at dette spektakulære showet var overstått reket vi rundt på oppholdsrommene, rånet og reket litt med før vi tok natten. 


Lærerne, med våre tøffere enn toget linjelærere Carl - Erik og Kjetil i spissen, lagde åpningsshow med Glow, awezum.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar