Fraskriver seg alt ansvar dersom du skulle føle deg truffet... det er bare å la være å stå i veien.

mandag 11. oktober 2010

10.10.10, 10dobbel moro

10.10.10, ikke hvilken som helst dato, nemlig El Grande Papi’s bursdag. I dag ble pappa 25. Sier han selv. Edru er jeg ikke, for på denne datoen ble 10 gjester servert 10 retter i rett anledning. Vin til hver rett er en selvfølge når den store høvding fyller år. Det har vært en deilig dag i Frankrike, og det håper jeg pappa og synes. Så jeg tror nesten på at han ble 25. Hvis han begynte å telle bakover for et par år siden, ikke vet jeg hvor lenge det er, men for hans skyld skal jeg ikke regne på det. Og det har ingenting med mine manglende mattekunskaper eller min promille å gjøre, kun for hans skyld. Jeg skriver dikt til pappa på bursdagen. 
Pappa er fin
Pappa er pappaen min
Håper pappa får en fin dag på bursdagen sin.
kos og klem fra datteren din.
Så langt kom jeg før jeg sovnet. Like greit? I think so.
Det var hvertfall en utrolig koselig dag, som begynte med at Onkel Eli og Tante Hans Petter kom på besøk, felles frokost, tur til landsbyen Gourdon med deilig lunch på en koselig restaurant og kikking i de små butikkene. Det er ganske sykt når man er så langt oppe i fjellet i en liten fransk landsby og kjentfolk bare dukker opp. Verden er liten. Som sagt over hadde Joan og Lars som driver stedet vi bor på laget en liten suprise i anledningen, og det var 10 fantastiske retter. Ja, nå husker jeg ikke de 4 siste av naturlige årsaker, men jeg er ganske sikker på at de var gode. Jeg vet at pappa ikke leser bloggen min, så jeg skal skrive den sykt gode ideen jeg kom på - selvsagt etter at jeg hadde kjøpt og gitt gave - som da blir julegave kanskje. Jeg skal finne en stilig bildebok, og lime inn kronologiske bilder av meg og gamlefar fra mitt år 0 til i dag og skrive masse fine ting. Det er et hett gavetips til mannen som har alt og ikke ønsker seg noe. Da blir han glad. 

Nå har vi vært i Cannes og shoppet. Jeg fant en BH. En hel BH på 4 timer. Hurra for meg. Men jeg har kartlagt hva jeg skal kjøpe, og jeg og bror skal smiske oss tilbake i morgen. Og så til Nice etterpå. Ikke at han trenger det:

Tømte bare Zara for klær.


Lekker kaffe etter koselig italiensk lunch


Hei, jeg heter Henriette og jeg er for kul til å smile på bilder.


Søskenkjærleik NÅ igjen. Kliss klass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar