Fraskriver seg alt ansvar dersom du skulle føle deg truffet... det er bare å la være å stå i veien.

fredag 29. oktober 2010

kræsjebil.no

I dag har jeg ikke bare bannet, eller funnet opp nye banneord. I dag har jeg funnet opp en helt ny dimensjon av fy-ord, som aldri bør sies høyt. Ja, det var bilen. Igjen. Men denne gangen var det ikke bare min uoppmerksomhet og dumskap som forårsaket en større skade på det kjære fremkomstmiddelet mitt, det var horete skilting og ekstremt homofilt veisystem. Jeg har gjort et forsøk på å tegne det hele for hånd, sånn at jeg får demonstrert min frustrasjon over Skilt-Norge. I tillegg Googlet jeg "skilt sluse", og gjett hva, det FINS IKKE en gang. Jeg har aldri hørt om det horeskiltet hvertfall. Historien kommer her.

Henriette skal hente Caroline for å brom-brom'e mot Bergen, Henriette husker ikke helt veien, og ringer Caroline. Henriette er ikke så opptatt av detaljer, siden hun først og fremst konsentrerer seg om kjøringen. Derfor får hun kun med seg "Kjør inn og så langt du kommer". Ok. Henriette aner fred og ingen fare mens hun kjører oppover og plutselig ser to hjulspor med et hull i midten. "Oi, her må jeg sikte!" Tenker Henriette. Eneste skiltingen der er tross alt et litt uforståelig trekant-skilt det står "sluse" på. Desverre er ikke hjulsporene beregnet på biler, men for å holde biler unna. Hadde det ikke vært for at Henriette er en jævel på å sikte hadde hele bilen ligget sidelengs og ventet på kranbil, men istedet gikk forhjulet nedi, og da hun kjørte videre kom det en lyd fra bilen som gjorde vondt langt inn i endetarmen å høre på. Rett på verkstedet, som naturligvis forteller Henriette det Henriette allerede vet; at den bilen skal hvertfall ikke til Bergen DEN helgen. 

Jeg har lært at sluse og hull i veien betyr "Hold deg til helvete langt unna herfra", og at selv de verste banneord ikke reparerer bilen gratis. Så at jeg ikke kan kjøpe mat, drikke eller klær de neste 4 månedene er jo en billig pris for slik lærdom. 


Alle i hele verden hadde tenkt tidlig en morgen mens en var i sin egen verden med å lete etter bakketoppen at her gjaldt det å sikte. 


Her kan du se en buss bomme på slusen som er beregnet for å holde meg unna, slik at den kan kjøre i fred. Selv jeg med min smale bil greide hvertfall å ikke falle nedi. VERSTE. TRAFIKKLØSNING. EVER.


2 kommentarer:

  1. HAHAHAH!! dt står faktisk et sjilt der dt e et fareskilt får bilår å sånn :)))

    SvarSlett
  2. GJØR. DET. IKKE. hvertfall ikke så tidlig på morgenen!

    SvarSlett