Fraskriver seg alt ansvar dersom du skulle føle deg truffet... det er bare å la være å stå i veien.

lørdag 2. oktober 2010

syk som en mann

Ja nå har jeg blitt syk gitt. Syk på Solborg. Enda en ny og spennende opplevelse jeg har hatt til nå å prøve. Hvordan kan Henriette ha blitt syk tenker du kanskje nå. Hun som er så rå må jo ha bedre immunforsvar enn Lars Monsen, og jovisst har jeg det. Problemet mitt er ikke immunforsvaret, det er karma. Jeg og karma gikk i samme barnehage, og jeg tror jeg brukte det som jevnlig mobbeoffer. Nå får jeg igjen. HVER gang jeg skal skryte opp om at jeg aldri blir syk og at Paracett er for pingler, så kommer det som et blitzregn og slår meg ned. Og da blir jeg ikke litt syk, jeg blir ikke bare syk som et vanlig menneske. Jeg tenkte lenge over hvordan jeg skulle sammenligne nivået på syken min med noe, men det eneste fornuftige jeg kom på var som en mann. Jeg har tett nese, vannkopper på øyeballene, piggtråd i halsen, fjortisfest i ørene, kreft i øyenbrynene, downs i barten, AIDS i håret og HIV i tannkjøttet. Og er like hjelpesløs som en mann når han blir syk.  OMG karma, det er 17 år siden, get over it already.

Jeg har nå ramset opp en del sykdommer jeg tror det kan være, men jeg er ingen lege. Jeg har ikke doktorgrad i snørr, jeg bare vet at siden ikke er grønt så er det ikke betent. Enda. Men jeg har tatt et bilde, så hvis en av dere som leser bloggen slavisk er lege, sykepleier, doktor, kirurg eller ortoped (jeg vet ikke forskjellen, men uansett), så setter jeg pris på om dere kan stille en diagnose ut i fra det dere ser. På forhånd takk.


Det har seg nemlig sånn at mange tror de automatisk blir mye friskere hvis de vet hva som feiler dem. Eh, nei? Hvis du har vondt i tåen og går til legen, så ender du som regel opp med å bruke 500 kroner på å bekrefte at du har vondt i tåen. En ape med et stetoskop og downs skulle greid å komme frem til samme konklusjon. Jeg tror ikke at om noen forteller meg at jeg har betennelse i hårrøttene, så blir jeg fortere frisk enn om jeg ikke vet det. Forskjellen er at da tror alle andre deg. Det er derfor man egentlig går og undersøker seg. For at man skal kunne svare riktig når andre spør hva som er galt. For hvis du ikke har fått bekreftet av en fagorientert at du har feber, så kan du heller ikke skryte på deg å ha det.

ha en SYKT fin dag. k9z. Feberfantasier ftw.

1 kommentar:

  1. hahaha. Døde der. God bedring, superhelten ;) Du flyr nok i vinden igjen fortere enn du tror <3

    SvarSlett